joi, 16 octombrie 2008

un nou fix


ieri am ajuns la primul meu curs de ebraica, de fapt oficial al doilea. ce a fost mai aiurea e ca lipsind la primul curs am ratat ceva esential adica predarea alfabetului si a regulilor de scriere :D - proasta miscare. asa... si ieri profa ne-a adus cateva foi cu cuvinte pe care, cu alfabetul in fata, trebuia sa le citim - ioi ce greu e - dar m-am chinuit si am reusit :) - prima data cand mi-a pus foaia in mana nici macar nu o tineam corect, adica ma uitam la ea invers ca era toata scrisa numai in ebraica. pana si cartile sunt la ei invers - adica coperta din fata e cum e la noi cea din spate si cartea de deschide deci invers si se citeste tot si se scrie invers - de la dreapta la stanga. e una ca stii chestiile astea si tin cumva de cultura generala dar cand chiar te lovesti practic de ele nu poti sa nu ai asa un micut blocaj. si m-am hotarat ca vreau sa invat ebraica bine de tot. i-am cerut unui coleg alfabetul, si am 2 foi cu cuvinte si vreau sa incerc chiar sa ma obisnuiesc sa scriu ( asta inca nu ne-a cerut).
alaturat este Decalogul in ebraica :D - vad ca sunt scrise si vocalele, in general in ebraica din cate am inteles nu se scriu decat consoanele sau oricum unele vocale lipsesc :D - acu nu stiu daca e informatia reala pentru ca abia abia prind ideea dar daca mai aflu ceva interesant va spun
aici gasiti cateva detalii despre limba si alfabet
am inteles de la un prieten care e anul 2 la master ca la examen vom avea doar de scris cateva fraze simple si de tradus - hmmmm.... deci pare ca e grea din moment ce doar atat vom sti sa facem dupa un semestru.
asta e imnul israelului ca sa vedeti cam cum suna:

in rest nimic nou, nu prea am timp, sau poate imi organizez eu prost timpul, si asta e o posibilitate... sper ca saptamana viitoare va fi mai bine

Niciun comentariu: