marți, 14 octombrie 2008

cand a trecut timpul? / hai joi in A


ma tot chinui si raschinui sa imi fac un cv european pentru nu stiu ce dracie de grant pentru basarabia la ministerul culturii si am descoperit ceva interesant in trecutul meu, de fapt mi-am amintit :) - una dintre cele mai frumoase perioade profesionale cumva s-a intamplat cam cand eram eu anul 2 sau 3 si eram voluntar la Salvati copiii pe programul Copiii Refugiati - ei bine ce faceam eu acolo? predam actorie unor copii de toate varstele si nationalitatile care aveau statutul de refugiati in romania.
va intrebati ce e un refugiat poate... noua ne-au spus ca e o persoana care paraseste tara de origine pentru ca acolo se afla in situatia de a fi discriminat din orice tip de motive mai putin economice. plus o groaza de alte chestii am invatat despre drepturile copilului atunci si tot asa. a fost frumos si putin trist. cand o persoana cere statutul de refugiat in romania este gazduit intr-o cladire cu GRATII undeva la mama dracului - in baicului, intr-o zona cel putin periculoasa chiar si ziua iar coditiile din acea cladire nu sunt nici pe departe excelente - de exemplu la baie nu exista cada... sunt ceva refugiati la noi in tara, unii locuiesc la camin inca, altii au gasit un rost, cei mai multi din tarile arabe. era o fetita superba, superba acolo plina de personalitate , mai ceva ca un baiat - aveam o poza cu ea - ii spunea Diana si era din cate imi amintesc din croatia - am pierdut poza cand s-a sters hardul odata cu toate celelalte poze din acea perioada... si cu timpul timpul nu mi-a mai permis sa continui ceea ce faceam - dar era fain cand adunam castane si frunze uscate cu copiii in herastrau sau ne jucam o groaza de jocuri care eu vroiam sa fie serioase dar ieseau mereu o harababura

mai multe despre acest program gasiti aici si aici . daca cineva simte nevoia sa fie voluntar poate ca acest program este ceva ce i-ar face placere - e incredibil cate aflii despre tine lucrand cu copii si in plus programul nu se bucura de atat de multa participare din partea voluntarilor, pentru ca nu e asa "la moda" (cum sunt astea ecologice de exemplu, sau cele pe rromi) - ganditi-va doar cat de greu v-ar fi sa ajungeti intr-o tara cu totul straina din niste motive pe care nu le controlati... si sa mai aveti si 12 ani gen



Pionierii - Noi in anul 2000

update: joi la 18.00 in Club A se intoarce Razvaaaaan Tupa cu ale lui Poetici ale cotidianului - de data asta se va discuta despre limba moldoveneasca, limba valaha si ce inseamna limba romana, sau asa am inteles eu din anuntul de aici si de aici. inviatii lui : poetul Marius Ianus ( se putea sa nu? :)) are ianus un editorial misto si controversat - gen nu am fost primiti sa prezentam in licee revista din cauza lui - in numarul 3 din SDU - "ce le poate oferi romanica basarabenilor?" -pe care il gasiti in format pdf aici - apropo de subiect si de latinizarea fortata a limbii valahe), scriitorul Mitos Micleuseanu (cunoscut cred mai mult din planeta moldova dar e si un scriitor foarte bun) si jurnalistul George Damian (se ocupa de partea de politica la ziarul Ziua si mai coordoneaza si un supliment de istorie, l-am cunoscut in mod bizar tocmai la Chisinau, cand am fost prima data, in prima seara - George e destept si stie o groaza de povesti istorice destepte)

Niciun comentariu: