sâmbătă, 5 iulie 2008

well... i'm ok... i guess


imi plac cativa din profii mei de la SNSPA, chiar daca multi ii contesta destul de vehement. printre ei unul este Gabriel Andreescu, tot un personaj contestat.
Si cand zic de contestari ma refer si la finantarea AFCN pe care revista Stare de urgenta a pierdut-o de curand / si la faptul ca Marius Ianus, in spiritul sau ultra-justitiar, a inceput o ancheta serioasa app de banii publici si finantarile pe "pe sub mana" :D (care ar trebui sa primeasca ceva mai multa atentie din partea opiniei publice). Sunt de acord cu ce spune Ianus despre mizeriile din spatele procesului de impartire banilor publici si dintr-un motiv cumva egoist / faptul ca stiu munca din spatele proiectului SDU si cred ca ar fi trebuit mai mult apreciata - stiu ca a fost o munca de echipa care avea in spate un vis frumos si oameni capabili si mai stiu ca revista SDU este necesara, atat in RM cat si in Ro. Si stiu ca noi contestam printre altele si Revista 22, revista in care semneaza multi din profii mei. Am avut discutii cu Ianus pe subiectul asta / parerile lui despre profii mei versus parerile mele - de multe ori nu am ajuns la un punct comun insa ce-i drept argumentele lui sunt solide si i le respect/ si unul din personajele pt care ne certam cel mai tare e tocmai Gabriel Andreescu
Ma gandeam la asta joi cand eram la BCU - admir foarte mult la Andreescu respectul lui pentru om si pentru drepturile si libertatile acestuia / are intotdeauna un discurs care pe mine ma emotioneaza
cum spuneam eram joi la BCU - citeam cateva carti de istorie/ la un moment dat am iesit afara sa fumez/ si cum fumam/ s-a apropriat un barbat cam la 40 de ani nespalat - la inceput m-am speriat - primul instinct a fost sa imi iau telefonul in mana si sa ma feresc/ vazandu-ma, barbatul mi-a zis ca nu am de ce sa ma tem, vroia doar sa imi ceara o tigare/ mi-am cerut scuze pentru reactie/ i-am dat 2 tigari si am inceput sa stam de vorba/ barbatul era din alt oras, venise sa caute de lucru in bucuresti si ramasese fara bani/ un prieten il sfatuise sa se duca sa ceara bani unui un preot pentru biletul de tren inapoi acasa/ tocmai se intorcea de la biserica unde nu primise nici un fel de ajutor/ mi-a spus cum preotul l-a privit cu sila pentru ca mirosea urat - facuse insa rost de bani de la un strain pe strada si se ducea direct la gara de nord. Dupa ce am terminat de fumat i-am zis ca trebuie sa ma intorc sa citesc/ mi-a multumit si mi-a intins mana si i-am strans-o/ ridicandu-ma si indreptandu-ma spre biblioteca am observat o fata care ma privea cu un soi de scarba... si m-am intristat / m-am intristat ca pentru cateva secunde fusesem la fel de tampita ca si ea...
mi-am amintit de amicul meu Florin despre care am scris odata un text si care locuieste in curtea scolii/ si pe care bautura l-a cam distrus/ Florin e un om foarte inteligent, fost profesor de fizica/ acum "baietasii de cartier" de amuza pe seama lui/ ii mai dau un leu din cand in cand insa nu fara sa il umileasca - fara sa il faca sa simta chestia asta - ceea ce imi pare grotesc/ tin minte ca prima data cand am vb cu Florin i-am vb cu dumneavoastra si i-am facut pe prietenii mei din copilarie nesimtiti ca nu ii acorda respectul cuvenit/ eram cred a 8a si era undeva aproape de paste, inainte sau dupa - Florin venise la slujba / mereu duminica face asta/ il cauta pe dumnezeu/ pacat ca dumnezeu e plecat in vacanta
m-am mai gandit si la un fragment simpatic din "spuma zilelor" de boris vian in care personajul principal, trist dupa moartea iubitei sale, incepe sa vorbeasca cu Isus care are o atitudine mega sictirita - nu gasesc cartea acum sa pun fragmentul dar merita citita
cred ca dumnezeu la fel ar vorbi cu Florin, probabil ar stramba din nas ca preotul ala... cred ca nu-mi e de nimic mai scarba decat de preoti/ aceasta secta antrenata sa faca cat mai multi bani de pe urma suferintelor oamenilor/ si am o mie de povesti pentru cine indrazneste ca zica ca nu-i asa
altfel astazi am sunat-o pe Corina care mi-a recomandat un filmulet pe youtube spunandu-mi ca a inceput sa planga cand l-a vazut/ m-am gandit ca exagereaza si l-am cautat / guess what? am avut aceeasi reactie. iaca asta-i:

in jurul meu se invartesc o groaza de lucruri/ nu pot sa imi amintesc cand si cum au inceput sa o ia razna/
ma bucura ca in ultimul timp am inceput sa ma aproprii de un om frumos care mi-e tare drag si cu care acum un an nici nu vorbeam - imi place ca il descopar si este exact asa cum credeam ca e / asta e grozav - foarte rar prima mea parere despre un om nu a coincis cu realitatea/ foarte rar/ de obicei ii simt inexplicabil / apoi uit de prima parere si le acord sansa sa imi arate ca nu-s asa cum credeam si imediat imi dau seama ca nu trebuia sa fac asta/ noi pestii avem un simt dezvoltat...
ca un bonus cateva versuri care imi plac mult / le scriu aici pentru ca domnul autor nu vrea sa il inregistez spunandu-le:
"ca sa ii vad mai bine / ma injosesc/ pana cand ei in constiinta lor trecatoare/ devin superiori/ calmi/ mentori perfecti/ salvatori ai caderii mele care nu e decat un joc al perceptiei// ma resemnez fals/ in fata a tot ceea ce ma poate supune/ in fata a tot ceea ce ma poate face sa par strivit// am invatat sa-mi asez bine cate o masca/ in fiecare seara. pot merge inainte calcand stramb/ stiu sa cad fara sa ma prinda cineva/ stiu cum sa ma sinucid fara sa mor/ si cum sa ma lovesc cat sa para / de fiecare data fatal// nici nu pot fi atent la automutilare/ ii privesc/ cum ma iarta cum ma iau in brate cum ma jignesc/ cum imi fac statui din tot felul de forme/ si tot ei ma darama odata cu schimbarile politice// cum imi dau pra multa atentie / sau deloc// iar cand vor sa ma iubeasca/ se lovesc de acest zid/ cad la pamant uimiti/ si eu/ nici macar nu observ asta/ in starea falsa de cadavru/ corpurile lor sunt mult prea usoare/ incolore/ reci// dar/ m-am obisnuit asa/ sa fiu ceea ce ei nu vor"
(Andrei Ruse - "unforgiven"/ vol Black Job, editura Vinea, 2007)
:) si inca ceva - intrati AICI :) ca sa vedeti ultimul proiect Oberliht (asociatia tinerilor plasticieni din RM)

UPDATE: uitasem o mica picanterie din "blogosfera" - anume noul blog al lui Savatie Bastovoi pe care l-am descoperit via blogului unui personaj care mie personal imi pare cumva dubios/ bine - nu il cunosc DAR orice om care il apreciaza pe Iliescu mie o sa-mi para suspect - imi pare rau ca mihai si-a sters articolul despre mineriada - aici gasiti un filmulet despre /like Iliescu este ultimul om de admirat in tara asta. blogerul il acuza pe Savatie de antisemitism aici - eu personal l-am cunoscut pe Bastovoi in noiembrie, cand am fost prima data in Chisinau/ este un personaj destul de aparte despre care nu am reusit sa-mi formez o parere prea clara - nici nu-l admir asa cum o fac multi oameni pe care ii cunosc, nici nu am neaparat ceva impotriva lui - cat despre antisemitismul lui Bastovoi personal prefer sa nu ma pronunt - balanta din pacate inclina in aceeasi directie cu cea a blogerului "dubios", dar cauzele nu-s aceleasi/ dar nu poti acuza un om fara sa vorbesti cu el - mai mult si antisemitismul este o optiune pe care un om e liber sa si-o asume, din pacate/ si nu poti obliga pe nimeni sa nu fie antisemit daca el asa a ales sa fie/ bine -nu poti obliga pe nimeni sa nu fie fan iliescu /e o chestie de educatie - daca pana la o varsta nu ai reusit... asa mori/ dar daca Savatie intr-adevar e antisemit asta nu poate decat sa imi intareasca parerea proasta pe care om am despre de oamenii bisericii/ in revista SDU, numarul 2 se poate gasi un articol interesant despre Bastovoi semnat de Dumitru Crudu, in numarul 5 avem o cronica semnata de Catalina Balan la "Iepurii nu mor".
Poeme de Stefan Bastovoi, poeme pe care Savatie Bastovoi le respinge acum ca fiind "daunatoare pentru suflet" gasiti aici - sunt poeme care mie imi plac

poza: All_that_I_need_Vol_2_by_Shace on deviantart

Niciun comentariu: