Ungheni - granita dintre Romania si Republica Moldova - schimbarea rotilor de tren
Precum se ştie, actualul ecartament (distanţa dintre feţele interioare ale celor două şine) al căilor ferate din R. Moldova este moştenit de la fosta URSS. Pe timpul regimului stalinist, ecartamentul era un important factor strategic militar în relaţiile imperiului răului cu Europa, în eventualitatea unui război, trenurile occidentale cu muniţii urmând să se oprească la vamă din cauza diferenţelor ce ţineau de distanţa dintre şine. URSS s-a prăbuşit, dar ecartamentul drumurilor sale de fier a rămas intact. Oare e mai costisitor să treci căile ferate moldoveneşti la ecartament european decât să schimbi, de fiecare dată, roţile la hotarul cu România?! Evident că nu. (timpul.md)
George Soros, unul dintre promotorii desprinderii Europei de Est de comunism
-
În primii ani de după Revoluție, cînd încercam să înțeleg pe ce lume
trăiesc și care este calea spre democrație, cărțile apărute cu sprijinul *Fundație...
Acum 3 zile
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu