Ungheni - granita dintre Romania si Republica Moldova - schimbarea rotilor de tren
Precum se ştie, actualul ecartament (distanţa dintre feţele interioare ale celor două şine) al căilor ferate din R. Moldova este moştenit de la fosta URSS. Pe timpul regimului stalinist, ecartamentul era un important factor strategic militar în relaţiile imperiului răului cu Europa, în eventualitatea unui război, trenurile occidentale cu muniţii urmând să se oprească la vamă din cauza diferenţelor ce ţineau de distanţa dintre şine. URSS s-a prăbuşit, dar ecartamentul drumurilor sale de fier a rămas intact. Oare e mai costisitor să treci căile ferate moldoveneşti la ecartament european decât să schimbi, de fiecare dată, roţile la hotarul cu România?! Evident că nu. (timpul.md)
Viețile domnului Lăzărescu
-
Tot fredonez în minte *We Three*, versiunea lui Paul Mc Cartney a
cîntecului din 1939, de cînd am parcurs și ultima pagină a cărții. *We
three, we're ...
Acum o zi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu