luni, 22 septembrie 2008

despre r. , soni si un final (ne)asteptat

ieri seara, adica sambata seara, ma apuc eu pam pam sa scriu ceva ce coc de mult - adica sa scriu care e domle' povestea cu "oamenii frumosi" ca sa se inteleaga ce si cum si sa-i invidieze poporul :). ma apuc eu - fac o mega super introducere: criterii , clasificari, ordonari si tot asa si tot asa si incep sa scriu de r. (adica andrei ruse) ca tocmai adusesem vorba de el in ultima postare .
scriu un pic - apoi imi pare ca nu se intelege, mai scriu - imi dau seama ca nu e doar atat, inca ceva - pai dupa trebuie sa explic, sa povestesc , sa sa sa - ca nu vrem sa se inteleaga gresit. treaba, cum s-ar zice pe romaneste, pute. si pute urat. dupa cam trei sferturi de foaie a4 despre r. imi dau seama ca ar trebui un roman pentru toti si ma opresc. si, pentru ca deja eu si r. recapitulasem o groaza de amintiri "din tinerete" in capul meu, il sun ca sa continuam si povestea live .
r. obosit, ca a fost la recital de poezie, a umblat toata ziua,
"andreea e tarziu, hai sa ne vedem maine ca si asa stam aproape si vorbim..... aaaaa? scriai de mine pe blog? pai posteaza ce ai scris."
"nu ca trebuie mai intai sa te vad ca sa am inspiratie"
"bine. maine"
asta e razboi , gata - sterg si reiau dupa ce il vad ca sa fie totul mai clar :).

azi, adica duminica (sau potrivit ordinii logice a lucrurilor -deja ieri) - prizoniera in casa
"vaaaaai!!! nu e gata revista, nu-s gata toate interviurile"
"in pana mea sunt 17 si unele trebuie nu redactate chiar rescrise!!!! si m-am ocupat si de aia si de aia - nu doar de ele"
"cum ? nu ai trimis inca biletul de tren? nu ai scanat pasaportul?"
"of il trimit, nu e ca si cum locuiesc la posta. am zis ca il trimit, il trimit. nu am scaner acasa, o sa scanez. maine asta fac "
ma enervez.
afara- zilele bucurestiului . inauntru - eu. si scapasem si de micuta febra de ieri si eram bine si :(( ana a zis de bere dar eu am zis ca dupa ce scap :(( si berea nu a mai fost. bineinteles ca ma apuc cu noduri de toata afacerea si o lalai in stilul meu caracteristic de "proletar bombaitor":P.
ascult muzica, fumez, vad ce mai e nou prin lume, fac ceva ordine in calculator, vorbesc pe mess cu i. :) ca nah si tot asa...

pe la 8 alex (paginatorul) vrea textele.
"maine la prima ora le ai, asa nu am avut chef de ele :D"
"pai maine merge la tipar"
"ei, nici us nu-i gata (a se nota tactica !!!). maine, daca tot va intalniti sa puneti suplimentul, (corect?) aruncati si textele mele. promit sa aranjez textul lui ianus (adica sa rezolv problema cu care ne confruntam de ceva zile si pe care nimeni nu a avut chef sa o rezolve :D - observati din nou tactica!!)"
"bine. maine. dar sa trimiti si textul lui ianus!!!"
"trimit, cum sa nu :) si interviurile si ianus - am notat"
"de dimineata"
"da- dimineata tare - nici nu te trezesti si le ai"
"buuun"

mai ascult putina muzica si ma apuc. ah ce m-am saturat de ele. rahat- trebuie sa le fac ca doar asta a zis vladimir sa fac si doar asta e unul din motivele pentru care am stat la chisinau atat. in viata mea neam de neamul meu nu mai fac asta - e cea mai enervanta chestie din cate exista. oamenii isi dau seama cat de bizar suna ceea ce ei spun? nu, nimeni nu se gandeste. da, parca il aud pe ianus : "vai andreea daca erai un jurnalist adevarat in juma de ora era tot gata" - "nu mai spune- pai nu sunt. si ia citeste mai sus ca ma ocup de textul tau asa ca..." :)) .

ma apuc - si, cum ar zice murphy, mereu cand chiar te vei apuca de ceva suna telefonul.
si suna. iupiii!!!! (zic in sinea mea)
r. :) - grozav - stai ca il sun eu ca are mama ceva minute :P. il sun.
"pai nu ramasese sa ne vedem azi?"
"ramasese dar am avut treaba, am zis si de ieri ca azi am ceva treaba"
apoi incep:
"si? cum se termina?"
"nu iti spun - cumpara cartea"
"nuu :(( eu vreau sa stiu cum se termina"
"vineri iese din tipar, de luni o poti lua de pe net"
"hai maaaa :(( - vin la lansare, vin si eu si toti prietenii mei - facem galerie ca pe stadioane- cumpar 10, cumpar 15, le iau pe toate - ziiiii cum se termina ca nu mai pot de curiozitate"
"ai rabdare"
" deci mai sunt 1 2 3... x zile pana la lansare (nu va zic cate ca inca nu e sigur sigur) vrei sa o iau razna??? "
"nu zic"
"ahaaaaaaa - deci cosmin stie, tupa stie, piticu stie si mie nu imi spui"
"nu"
" hai maaaaa"
"nu"
" asa deci soni face aia, ailalta si dupa......"
"pai dupa altele"
"ziiiii de final"
"nu"

vorbim de lansare, de carte - cum o sa arate, cum o sa miroasa, cum se simte, ca ar vrea sa vina si dudu, ca asa ca pe dincolo, emotii, reactii, nopti nedormite, intamplari bizare legate de - unele dintre ele atat de triste incat ma trec fiorii.... vorbim si de piticu' (l.) ca nu se poate fara dansul - doar el a fost acolo langa autor ca sa aiba grija de el si sa i le suporte pe toate
intr-un tarziu, dupa adevarate lupte, e gata gata sa-mi zica finalul.
problema pe pusa asa:
"e un final care i-a surprins pe cei ce l-au citit. eu zic sa astepti sa-l citesti dar daca vrei ti-l spun"
ma gandesc - chibzuiesc - mi-e drag romanul de cand am auzit de el si de cand am citit primele capitole. in plus tin la r. si stiu cat de multe lucruri a pierdut si a castigat scriindu-l. pentru mine romanul e deja grozav fara final, fara nimic doar pentru ca este. acum, din toata povestea asta, o sa ramana cateva pagini legate intre 2 coperti pe care oamenii, dupa ce o sa le citeasca, o sa le foloseasca pentru a-si completa biblioteca. nu e corect.
"mai, astept sa il citesc dupa lansare. gata - sunt cuminte si nu mai intreb"
"esti sigura?"
"da"
"bine, cum vrei"
si iaca nu stiu si nici nu vreau sa stiu, sa aflu sau sa banuiesc macar ceva despre final pana nu il citesc. si voi de mai dati pe aici si va pierdeti din timp citind ce scriu - daca va prind ca nu sunteti la lansarea lui soni va trag de urechi si nu mai vorbesc cu voi o luna. garantat.

fug ca e 2.42 si trebuie sa ma tin de cuvant :D

3 comentarii:

Anonim spunea...

cel mai frumos e sa faci oamenii nesiguri pe ceea ce vor. :)) e o carte, tehnici de manipulare, ti-o arat cand avem timp. :))

a spunea...

asta zici presupunand ca eu la inceput chiar vroiam sa stiu finalul? :P si daca vroiam doar sa stiu daca mi-l spui ori ba? :)
incep sa prind esenta cartii ? :)

amageanu spunea...

sa faci oamenii nesiguri DE ceea ce vor inseamna sa-i faci pe oameni sa fie ca tine, sa-i cobori la nivelul tau pentru a-i putea manipula. Asta daca o faci constient. Oricum e un mare semn de slabiciune mascata sa citesti o carte despre tehnici de manipulare.