sâmbătă, 3 ianuarie 2015

poezia din creier (2)

Ramanem tot in Basarabia si tot la clasici: Dumitru Crudu (sau Dudu - asa cum l-am cunoscut eu intr-o frumoasa noapte de toamna in Chisinau, acum multi ani) - un om ca o poveste

Akvika II

1

Stai aici si te temi ca nu ai sa poti dormi la noapte, ca
Ai sa innebunesti, "toti o sa innebunim la un moment dat la noapte", te
Opresti in mijlocul strazii, "copiii goi vor sa vada soarele", cind nu
Poti plinge, vrei
Sa vezi soarele,
Vrei sa vezi soarele,
Cand nu poti plange sau macar pe marius ianus

Cu totii vrem sa vedem ceva Cu totii vrem sa vedem ceva
Inima mea e plina de sange la fel ca a lui marius ianus
Ochii mei ochii mei unde sunt cei care m-ar fi putut iubi
Ochii mei ochii mei unde sunt cei care ar putea sa-mi spuna
Unde sunt cei

Suferinta e mai puternica decat orice in lumea asta
Decat mine de exemplu
Decat mainile mele decat
Degetele mele de la picioare

Si ai vrea sa iesi in strada si ai vrea sa vezi
Ceea ce ti-a lipsit dintotdeauna
Ceea ce nu ai avut niciodata

Dar acum stai aici si te temi si nu apare nimeni
Sa te imbratiseze si sa-ti spuna iata lumina iata lumina
Si nici nu o sa apara vreodata.

3

Acum stii ca sunt si oameni care nu te iubesc akvika
Care stau dupa draperii violete care stau si
Te privesc

Am vazut soareci care au murit
Am vazut soareci care si-au iesit din minti
Am vazut oameni foarte singuri akvika

Cand ai sa deschizi usa stii ca nu mai are nici
Un rost s-o deschizi
Priveste totusi priveste cum zapada
Nu sufera deloc
Cum piatra nu sufera cum
Gandurile
Astea nu sint ale mele
Inteleg asta si, brusc,
Sunt atat de fericit

***

as vrea pur si simplu
sa beau o bere
si mai mult nimic nimic
nimic nimic nimic nimic
mai mult
as vrea pur si simplu
sa comand o bere
si sa stau in fata ei
ca un prost
in larma aia din jur
as vrea pur si simplu
sa comand o sticla
sa mi-o aduca sa
mi-o puna in fata
o bere rece verzuie
pe care nici macar
sa n-o beau
as vrea pur
si simplu sa comand
o bere
doar o bere

Ieri Dimitrie

pompele funebre astazi sunt închise dimitrie
e duminica si-au luat zi libera
iar eu voiam sa intru sa ma
interesez de anumite lucruri

sa întreb daca sicriele sunt de marimi
diferite sa întreb ce greutate au dimitrie
si peste cât timp vor putrezi
si desigur cât costa

voiam sa stiu lucrurile astea dimitrie
pentru a-mi îmbogati cultura generala
si voiam sa mai stau la o parola
cu vânzatoarea aia noua si tânara

dar pompele funebre astazi sunt închise dimitrie
eu îmi fumez singur tigara în fata usii
si îmi amintesc cum ieri
vânzatoarea aia noua si tânara se plictisea
la geam dimitrie

Niciun comentariu: